Frans leren - Reisverslag uit Le Châtelet, Frankrijk van Wim Hell - WaarBenJij.nu Frans leren - Reisverslag uit Le Châtelet, Frankrijk van Wim Hell - WaarBenJij.nu

Frans leren

Blijf op de hoogte en volg Wim

15 Mei 2017 | Frankrijk, Le Châtelet

Al dagen zijn we heerlijk onderweg en het Franse landschap is mooi en glooiend. Na een paar dagen zijn we onze Franse vriend Jacky weer tegen gekomen. We passeren elkaar regelmatig en dan wisselen we even wat Franse woorden. We leren gaandeweg en voor we het weten spreken we een aardig woordje Frans. Slapen is altijd een avontuur. Het kan zomaar bij een oude dame zijn van 76 of met zijn allen gezellig in een refuge waar je Duits, Engels, Nederlands of Frans moet praten. Vaak erg gezellig. Tijdens het wandelen hebben we een onderwerp van de dag. Fluiten vogels Frans? en hoe herkennen koeien elkaar? Kortom, werk en stress zijn inmiddels ver weg. Afgelegde afstand inmiddels 230 km met regen en zonneschijn. We marcheren door.

• 15 Mei 2017 - 20:07

Tarci En Joop:

Kijk Anja en Wim, het licht zonder werk en stress schijnt al. Geweldig.
    En straks als je terugkomt kun je de vogels in het Frans antwoord geven en koeien herken je overal.
    Lekker genieten en wandel ze.
    230 km begint al echt ergens op te lijken. Zo'n beetje een fietspad ik de giro of de Tour!

• 15 Mei 2017 - 20:08

Joop :

Moet zijn een fietsdag !!

• 15 Mei 2017 - 20:51

Gerritdien:

Pas mal! En marchant on apprend le francais! Bonne chance!
    Gerritdien

• 15 Mei 2017 - 21:24

Annemarie:

Chouette chez une charmante dame dans une belle maison!

• 15 Mei 2017 - 21:47

Marleen:

Prachtig om jullie belevenissen te volgen. En wat een ontspannen gezichten zie ik op de foto's tussen jong en oud(eren). Bonne route!

• 16 Mei 2017 - 10:20

Marianne & Corné:

Lieve mensen. De flow is er, kan niet missen. Inmiddels 230 km heerlijk onderweg ! Dat was wat jullie wilden en nu dus ook lukt. Helemaal top. De foto's geven een mooie sfeerimpressie. Blijf lekker genieten.

• 16 Mei 2017 - 17:38

Maria :

Klinkt geweldig, volhouden zo ,leuke foto's

• 18 Mei 2017 - 12:16

Evelien:

Ontstressen gaat snel, lees en zie ik wel. Fijne/pleziere momenten samen en met anderen. Al die spontane contacten maken jullie wandeltocht nog meer bijzonder voor nu en voor "later".
    Fijn voor jullie!
    Lekker genieten, blijf vooral schrijven en foto's posten: geniet ik mee.

• 18 Mei 2017 - 21:47

Marijke:

Hoi Anja en Wim,
    zojuist voor het eerst gekeken op de site. Leuk jullie berichten te lezen. Ik ga jullie verder volgen. Veel plezier met wandelen en alle bijzondere ontmoetingen.

• 19 Mei 2017 - 12:13

Daan:

Ha Wim en Anja,
    Ontspannen, vrolijke gezichten! Geniet van de reis, al het moois en de verrassende ontmoetingen.
    Heel veel succes en vooruit met de geit !

Grtjes Daan

• 21 Mei 2017 - 13:17

Ad En Lian Van Der Bned:

klinkt allemaal erg gezellig en tof. Maar Anja hoe moet dat nou versta ik jullie straks nie meer haha, praat je frans drink je op zijn frans (hopelijk nog genoeg haha) zelf de franse slag met tennis pfff gaat dat nog goed komen.
    veulll plezier liefs van ons xxx