Sprakeloos - Reisverslag uit Tineo, Spanje van Wim Hell - WaarBenJij.nu Sprakeloos - Reisverslag uit Tineo, Spanje van Wim Hell - WaarBenJij.nu

Sprakeloos

Blijf op de hoogte en volg Wim

10 Juli 2017 | Spanje, Tineo

Degene die mij een beetje kennen weten dat ik dat niet gauw ben. Maar deze reis zijn er toch wel momenten waarop het me wel is overkomen. Inmiddels zijn we al weer een heel eindje op weg op de Camino Primitivo. De mooie stad Leon hebben we achter ons gelaten. Hier hebben we (tijdelijk) afscheid genomen van de Camino Frances. Een van onze medepelgrims vanuit Frankrijk, onze Arno, heeft ons weer ingehaald. Omdat wij een rustdag plannen in Leon kunnen we zondag als hij gearriveerd is, na een lange dag wandelen, afspreken om nu toch echt voor het laatst een hapje te gaan eten. Hoe vertrouwt je raakt met elkaar als je zo weken samen optrekt blijkt bij het afscheid. We krijgen een dikke knuffel van Arno en hij wil ook nog een groepshuck. Wij gaan de andere dag toch echt de andere kant uit en laten de Camino Frances achter ons. Het is echt een beetje een andere wereld en we moeten weer flink klimmen en dalen. Heerlijk, na die vlakke Meseta. We zien niet veel wandelaars en voelen ons weer wat meer pelgrim. Een beetje sprakeloos en onder de indruk van de mooie vergezichten en de roofvogels in de lucht. Voor mij wel even een beetje wennen als s'avonds blijkt dat ik de enige vrouw ben tussen de mannen op de slaapzaal. Een Nederlander, die in Spanje woont, is ook onderweg. Verder alleen Spanjaarden die geen woord Engels spreken. We zijn inmiddels niet helemaal verlost van het vroege opstaan hoor. Die Spanjaarden zijn ook vroege vogels. Inmiddels worden de wandeldagen steeds zwaarder. Op de meest moeilijkste en langste dag is het gelukkig heel mooi weer. Niets vermoedend klim ik naar boven. Het is pittig, maar we zijn net begonnen dus we zijn nog fit. Vandaag bereiken we het hoogste en mooiste punt van heel onze wandeling. Ik wil het graag vastleggen voor de kinderen. Maar 100 meter voor dat punt beslist Wim dat het een andere moment moet worden. Verbaast hoor ik hem vragen of ik met hem wil trouwen. Het ja-woord wordt gegeven. Het wordt een wat vreemde dag met hier en daar wat emotie. Inmiddels hebben jullie massaal gereageerd op ons voornemen te gaan trouwen. Hele leuke en vooral lieve reacties. Heel erg bedankt allemaal. Wij mogen gelukkig nog zeker twee weken wandelen voor we aankomen in Santiago. De afspraken met Petra en Marius zijn al gemaakt. En onze medepelgrims van het eerste uur Jacky en Edwin gaan we ook nog ontmoeten in Santiago. Dat wordt een groot feest!!!! Nu nog even genieten van de prachtige wandeldagen op de Camino Primitivo. Met weer andere momenten waarop je sprakeloos luistert op een wat mistige morgen naar de verschillende geluiden van de bellen van de koeien, paarden of schapen. Het klateren van het riviertje met daarbij de vogelgeluiden. Je bent even in hogere sferen. En dan lig je op je rug. Niet goed opgelet, een gladde steen en je rugzak doet de rest. Gelukkig heeft Wim net zijn goede oor naar mij gedraaid. Weer op de been blijkt alles nog te werken. Toch maar weer even de aandacht er bij houden. We gaan nog even door met genieten. En gaan zien wat het laatste stukje van deze reis ons allemaal nog brengt.

• 11 Juli 2017 - 12:03

Ton:

Wat is het toch genieten!!!
    Mooi dat jullie dit mogen beleven!

Liefs Ton

• 11 Juli 2017 - 13:21

Alex:

Gefeliciteerd Anja en Wim!!

Groetjes

Alex (Bastick)

• 11 Juli 2017 - 13:25

Anita :

We gaan jullie belevenissen nog missen !
    Wat een mooi verhaal weer !
    Nog 2 weken met volle teugen genieten daar ! Xxx

• 11 Juli 2017 - 13:56

Joop En Tarci:

Lieve Anja en Wim, San Salvador geeft stilzwijgend zijn zegen over jullie verloving! Proficiat! Lieve groetekes; Joop en Tarci.

• 11 Juli 2017 - 18:21

Marleen:

Echt goed enieten van deze laatste 3 weken want hier kom je andere 'pelgrims' tegen die een ander tempo van jullie vragen en de omgeving is hier vast gewoner dan in Spanje. Lieve groet.

• 11 Juli 2017 - 18:31

Marianne&Corné:

Nu de camino Primitivo. Emotie, vallen opstaan en weer doorgaan. Bij SAN
    Salvador een aandoenlijk plaatje. Lief veriefd en teder handje in handje.
    Prachtige omgeving. De achterblijvers hebben daar allemaal hun eigen beelden
    bij. Wij zeker. Unglaublich. Veel plpezier nog.

• 16 Juli 2017 - 11:28

Ad En Lian:

We hebben er even uitgelegen dus vandaar mijn latere reactie, wauw wat geweldig en dan op die locatie je jawoord geven. hoe mooi kan het zijn gefeliciteerdalvast. nemen we een borrel op haha.
    liefs van ons en dikke kus

• 23 Juli 2017 - 12:04

Mirjam De Koning:

Lieve, stoere en afgetrainde allebei! Wat een mooi nieuws en wat een mooi moment om een aanzoek te doen. Ik ga voor Jan ook een paar wandelschoenen kopen, wie weet wat het mij oplevert... Fijn dat je ja hebt gezegd, Anja, blijft toch een spannend moment haha