Nieuwe ervaring - volgende fase - Reisverslag uit Courgeac, Frankrijk van Wim Hell - WaarBenJij.nu Nieuwe ervaring - volgende fase - Reisverslag uit Courgeac, Frankrijk van Wim Hell - WaarBenJij.nu

Nieuwe ervaring - volgende fase

Blijf op de hoogte en volg Wim

29 Mei 2017 | Frankrijk, Courgeac

Afgelopen donderdag een rustdag in Limoges gehad. Is achteraf prima bevallen, kostte ons wel moeite om echt rust te nemen, maar het is ons gelukt. Rustdag was hoofdzakelijk ingegegeven door wat 'scheenklachten' van Wim. Na wat ingewonnen info bij bevriende fysio ( bedankt Jan!) en wat gezond verstand leek ons zo'n dag toch verstandig. Hierna vier etappes gelopen naar Periqieux (kleine 120 km). Wat best zwaar, erg warm, maar erg goed gegaan. Anja beetje door enkel gegaan en achterover gekukeld met rugzak, maar valt gelukkig mee. Fantastische overnachtingen gehad. Eerst een nacht met twee medepelgrims Jacky en Arno in een tropische blokhut op een camping, daarna in een sobere refugo, met dezelfde mannen en een aan alcohol en medicijnen verslaafde Let van 31 jaar... Refugo werd bemand door Frans echtpaar dat ons heeft verzorgd. Erg gezellig (zie foto), was helemaal top en kost geen drol..... vervolgens met Arno overnacht bij Frans bejaard echtpaar is hun super-de-luxe Vila met zwembad. Volgepropt met eten en drinken. We hopen dat we niet aankomen tijdens deze pelgrimage .... nu even nacht samen in hotelletje met airco om bij te komen. Het gaat ons heel goed. De titel van dit verslag kondig een volgens fase aan...vandaag zijn we de drie weken aaneengesloten wandelen gepasseerd, vandaar. We wandelen door en hebben er inmiddels 560 km op zitten. Wordt vervolgd...

• 29 Mei 2017 - 17:49

Ton:

Rustdagen zijn erg goed om af en toe te nemen.
    Liefs Ton

• 29 Mei 2017 - 18:11

Marianne&Corné:

Zo zien jullie maar. Op tijd rust pakken is niet verleerd.
    Mooi dat het jullie goed heeft gedaan.
    En nu lekker verder stappen.

• 29 Mei 2017 - 19:08

Toos:

Fijn dat het jullie goed gaat en echte pelgrimservaringen meemaken. De ontmoetingen zijn de krenten uit de pap.
    Een rustdag is zeker af en toe aan te bevelen. Niet alleen voor de rust, maar ook om even stil te staan bij wat je aan het doen bent. Eigenlijk wil je alleen maar doorlopen, maar ook op een rustdag kun je een rondje lopen.
    Kleine lichamelijke ongemakken zijn een signaal heb ik zelf gemerkt.
    Heerlijk om te lezen waar jullie zijn. Ik loop een beetje met jullie mee en zie voor me in welke omgeving jullie lopen.
    Er komt nog veel moois aan!!
    Toi toi en geniet ervan.

• 29 Mei 2017 - 19:29

Ruud En Carolien:

Super leuk om jullie zo te volgen! Zoals jullie wellicht weten, is Frankrijk ons favoriete vakantieland. Snappen jullie nou dat er mensen zijn die de Fransen arrogant en niet gastvrij vinden? Wij niet. Vive la France :-)

• 29 Mei 2017 - 20:01

Maria En Kees:

fijn om te horen dat het goed gaat, ga zo door zou ik zeggen en wij genieten ook mee van de mooie foto's

• 29 Mei 2017 - 21:43

Gerritdien:

Wat een leuke witte sokjes krijg je van dat lopen!

• 30 Mei 2017 - 05:56

Tarci En Joop:

Leuk weer om dit te lezen.
    Wandel ze.

Gr, Tarci en Joop

• 31 Mei 2017 - 09:18

Mark:

Het ziet er allemaal goed uit!

• 31 Mei 2017 - 14:41

John:

Hoi Wim, hoi Anja,
    fijn dat het vlotjes en goed verloopt. Jullie maken wel veel km's, zeg !
    Was zelf met Ellen afgelopen week in La France en idd: de Fransen zijn best aardig.
    Nog zelf Frans gesproken ?

• 31 Mei 2017 - 15:57

Annefried:

Heerlijk toch een beetje mee te reizen met jullie, veel bewondering voor jullie wandelkunst en afzien ( want dat zul je ook wel meemaken) ik hoop dat heimwee meevalt. Heel veel goede zin en plezier onderweg gegund. Dikke kus van ons.

• 01 Juni 2017 - 09:36

Ido En Wilma:

Hoi lieverds
    Wat een dappere stappers zijn jullie toch! Lekker doorgaan en .......inderdaad is af en toe een rustdagje een prima idee. Veel plezier. Knuffel van ons!