Klimmen - Reisverslag uit Roncesvalles, Spanje van Wim Hell - WaarBenJij.nu Klimmen - Reisverslag uit Roncesvalles, Spanje van Wim Hell - WaarBenJij.nu

Klimmen

Blijf op de hoogte en volg Wim

13 Juni 2017 | Spanje, Roncesvalles

Vandaag gaat het gebeuren. We moeten 20 km klimmen en dan 4 km dalen. Gisteren aangekomen in St. J P de P. Wat een shock was dat! Mensen die nog niet eens op een pelgrim lijken dwalen door de straten. We missen onze jongens nu al. Geen Jacky, Arno of Edwin, allemaal mannen waar we inmiddels mee vertrouwd zijn. Je wordt een beetje een wandelfamilie en slaapt, eet en drinkt vaak met elkaar. Dat schept een band. Maar voorlopig gaat ieder zijn eigen weg en we houden elkaar via de app even in de gaten. Inmiddels lopen we een beetje verdwaast rond. Veel mensen van allerlei nationaliteiten. En als klap op de vuurpijl kom je dan ook nog mensen uit Oosterhout tegen!! Ja moet niet gekker worden. Dat wordt het wel een beetje als we de andere morgen om 07.00 uur al op straat liggen om aan onze klim te beginnen. Vaak zijn we de afgelopen weken de jongste geweest nu kijken we ons ogen uit, allerlei jongelui lopen met ons de berg op. Als we nog maar net aan de eerste klim zijn begonnen zien we zelf een Japanner met handschoenen aan en twee plastic boodschappen tassen in elke hand omhoog lopen. Naast hem zijn dochter met een rugzakje en ook loopt er nog een zoon of zo bij. Die moet ingehaald potverdorie. Wie is hier nou als 5 weken onderweg en heeft klimbenen! Ik zet een demarrage in, maar helaas Wim kan niet volgen. Hij loopt hijgend, vloekend en zwetend achter mij aan. Gelukkig op 8 km een mogelijkheid voor koffie en cola. Wim even bijgebracht. Ook een schoon droog shirt aan want het lijkt of hij onder de douch heeft gestaan. Verder maar weer, het gaat beter en het is toch ook wel heel mooi onderweg. We ploeteren voort en na een mooie afdaling komen we aan op onze overnachtingsplaats. We slapen gezellig in een onderkomen met 200 man. Of we dit leuk gaan vinden weten we nog niet. Wel zijn we over de grens met Spanje gegaan. Dus vanaf nu is het Ola, gracias en cervesza, we komen er wel.

• 13 Juni 2017 - 17:23

Annemarie:

Ola! Natuurlijk komen jullie er wel, want mañana ziet de wereld er weer anders uit.
    ánimo!= courage! = sterkte!

• 13 Juni 2017 - 18:31

Toos Kruytzer:

Dag Anja en Wim,
    Ja de drukte is wel een schok maar de ontmoetingen met mensen uit de hele wereld zullen veel goed maken. Wat gaan jullie goed. Ga zo voort, want vele klimmetje en mooie omgevingen zullen volgen.

Buen camino.

• 13 Juni 2017 - 19:04

Trudy:

Ik zie het al helemaal voor me! Jij in de achtervolging en Wim er achteraan ☺☺☺ Je moet je wel een beetje inhouden hoor! Nog heel veel plezier en lekker genieten!

• 13 Juni 2017 - 19:25

Tarci En Joop:

Nou gelukkig is het ook nog echt even wandelen voor gevorderden.
    En dat zijn jullie inmiddels.
    Wandel en geniet ze!

• 13 Juni 2017 - 20:20

Wil:

Hoi hoi
    Knap hoor wat ilse allemaal lees.ploeteren hoort er blijkbaar bij,maar dat gaat jullie absoluut lukken.
    Ontzettend leuk om dit allemaal te volgen die avonturen van jullie.
    Veel sterkte met het vervolg TOPPIE

• 13 Juni 2017 - 22:42

Marleen:

Ach dit is een waar ploeterverhaal:afscheid van jullie verworven wandelmaatjes, 20 km klimmen in de bloedhitte en dan nog slapen met 200 anderen. Het is Wim echt aan te zien!
    Ik zal morgen aan jullie denken als we met 26gr tennis met de meiden!
    Sterkte met deze fase. Lieve groet.

• 13 Juni 2017 - 22:48

Ton:

Het zal best zwaar zijn in de bergen, maar ook heel mooi. Geniet van de rustmomenten.
    Liefs Ton

• 14 Juni 2017 - 09:06

Gerritdien:

Zet em op, jongens! Even de klimspieren weer activeren!

• 15 Juni 2017 - 22:47

Will Vissenberg:

Zo juist, na de koorrepetitie jullie verslag gelezen. Stoer hoor en hartstikke top dat jullie dit samen doen.
    Vol goede moed verder. Zingen onderweg helpt misschien ook wel! Veel succes op jullie verdere tocht.

• 16 Juni 2017 - 15:36

Mark:

Wat een geploeter. Maar het zal nu wel afdalen zijn :)
    Veel succes en hou vol.
    Groetjes uit Gilze
    Mark

• 16 Juni 2017 - 15:53

Marianne Schra:

Dag Anja en Wim,
    Wat leuk om jullie op deze manier te kunnen volgen! Wat een onderneming!
    En wat leuk, dat contact telkens weer met dezelfde mensen. Dat schept inderdaad vast een sterke band...Loop jullie tocht vol enthousiasme en goede moed verder!
    Marianne.

• 16 Juni 2017 - 19:56

Ad En Lian:

OOh geweldig wat jullie presteren maar ja die cervesza die op je wacht hmmmm.
    Kunnen jullie nu weer een beetje bijkomen.

dikke kus van ons

• 18 Juni 2017 - 17:05

Annefried:

en maar lopen en lopen en lopen , in die cadans, per dag "slechts" 30 km maar nu al 3/4 frankrijk door en uitgelopen, Hola, weer een land, geeft u mij maar een cerveza! het went wel, sterkte met de warmte m de drukte, hier op afstand blijven wij volgen, dikke kus !