Tussenstand - Reisverslag uit Orthez, Frankrijk van Wim Hell - WaarBenJij.nu Tussenstand - Reisverslag uit Orthez, Frankrijk van Wim Hell - WaarBenJij.nu

Tussenstand

Blijf op de hoogte en volg Wim

10 Juni 2017 | Frankrijk, Orthez

Het is jullie vast al opgevallen dat Anja meer van de sfeerverhalen is en ik meer van 'de feiten.' Om daar niet van af te wijken een bescheiden bijdrage van mij. Ik schrijf dit terwijl ik lui en schoongewassen op een hotelbed lig, jaja dat doen deze pelgrims ook af en toe. We zijn nu precies 5 weken onderweg en aangekomen in het Baskenland, in de plaats Orthez. We hebben ongeveer 900 km gewandeld en het gaat prima, hopen dat het zo doorgaat. Een paar dagen geleden 'afscheid' genomen van Jacky en enkele 'verloren' pelgrims weer ontmoet, Edwin en Arno. Zo gaat dat..... het wordt drukker onderweg en het zoeken naar bedden lastiger, nog een paar dagen en dan Spanje, dan is dat probleem afgelopen zegt iedereen. We zitten nu 2 wandeldagen verwijderd van St. Jean Pied de Port, HET startpunt van de Camino Frances en van daaruit naar Santiago. De meeste mensen die 'Santiago' lopen starten daar om 800 km te wandelen naar Santiago.....wij hebben er dan al bijna 1000 opzitten. Klinkt best wel veel eigenlijk...... Morgen passeren we Ostabat, een plaats waar 3 Franse wandelwegen bij elkaar komen, drukte zal dan toenemen, zien we best wel een beetje tegen op. Volgende week woensdag hopen wij in Pamplona aan te komen en treffen we Marian en Corne. Daar hebben we dan met z'n vieren een rustdag. Erg leuk vooruitzicht! Zij nemen voor ons wat nieuwe spullen mee, waaronder andere schoenen die ik echt nodig heb, profiel is ver te zoeken en naden laten los.....
Liefs van ons, tot later maar weer. Dan vanuit Spanje, waar we dinsdag hopen in te lopen xx

• 10 Juni 2017 - 16:10

Ruud En Carolien:

Alles is welkom, zowel sfeerverhalen als feiten :-)
    Anja ....... bekende jurk :-)
    Veel plezier nog!

• 10 Juni 2017 - 16:22

Jeanette:

Ik zou met de schoenen terug gaan! Moet toch niet kunnen dat de zolen nu al versleten zijn en dat de naden loslaten! Je bent net onderweg haha.
    Leuk hoor om de verslagen te lezen.
    En vooral.... doorgaan! Haha

• 10 Juni 2017 - 17:35

Annemarie:

Jullie gaan dus binnenkort het Franse land verlaten. Voelde toch goed, jullie een tijdje als 'compratiotes'. Op naar viva Espana! Rustdag in Pamplona, dus niet achter de stieren aan, haha. Kunnen niet wachten tot het live verslag van Marianne en Corné.

• 10 Juni 2017 - 18:12

Tarci En Joop:

Nou Wim en Anja, alles verslinden we, of het nu sfeer of feiten zijn. De foto's doen het ook altijd leuk. We hebben geloof ik nog geen kerkje gezien bij de foto's of wel? Ideetje?.?.?.?.
    In ieder geval lezen we dat jullie het erg naar de zin hebben en dat de verwachtingen die je van tevoren had echt helemaal uitkomen. Dat is wel heel erg fijn te noemen en een motivatie voor toekomstige na-apers van jullie! Af en toe wat religieuze tintjes erin kan helemaal geen kwaad en is vast ergens goed voor.
    Blijf wandelen, foto's maken, verhalen schrijven en ........... genieten.
    Doen wij ook!

Gr
    Tarci en Joop

• 12 Juni 2017 - 10:01

John:

Hoi Anja, hoi Wim,
    heb je nog garantie op je schoenen Wim? Je baard wordt ook steeds langer, solliciteer jij naar hulp Sinterklaas ?
    Keep them coming, jullie verhalen.

Gr.
    John

• 12 Juni 2017 - 22:17

Ton:

Wat leuk om snel jullie vrienden Corne en Marian te mogen ontmoeten.
    Jullie zullen met z'n vieren de rustdag vast goed doorkomen met kletsen, eten en drinken.
    Ik heb daar alle vertrouwen in.

Liefs Ton

• 13 Juni 2017 - 10:14

Lotte:

Leuk om te lezen dat jullie het naar je zin hebben.
    Mooie foto's, stralende gezichten!

Groet Lotte