Wat aan deze reis vooraf ging? - Reisverslag uit Oosterhout, Nederland van Wim Hell - WaarBenJij.nu Wat aan deze reis vooraf ging? - Reisverslag uit Oosterhout, Nederland van Wim Hell - WaarBenJij.nu

Wat aan deze reis vooraf ging?

Door: Wim

Blijf op de hoogte en volg Wim

13 Februari 2017 | Nederland, Oosterhout

In de zomer van 2014 hebben wij (Anja en Wim) voor het eerst samen een LAW (lange afstand wandeling) aan een stuk gelopen, nl. het Pieterpad van Pieterburen naar de Sint Pietersberg, in totaal 500 km. Dat beviel ons uitstekend. Tijdens deze wandeling is het idee 'geboren' om eens een keer naar Santiago te wandelen. Stond al enige tijd op de Bucketlist van Anja, niet op die van Wim, dit was immers een totaal nieuwe ervaring voor hem. Nu is/was het wel zo dat wij nog gewoon aan het werk zijn, dus zo maar even naar Santiago lopen is/was er niet bij. In een keer van thuis naar Santiago is te lang voor een maand of 3. Kort na het Pieterpad hebben wij ieder bij onze werkgevers verzocht om een periode van 3 maanden niet te hoeven werken in 2017. Daarvoor kregen wij eind 2014 toestemming. Hierdoor konden we min of meer concrete plannen gaan maken. We hebben er voor gekozen om gedurende de zomervakantie van 2015 het Nederlandse Pelgrimspad 1 en 2 te gaan wandelen. Van Amsterdam naar Den Bosch en gelijk door naar Luik (totaal 550km). Gedurende de zomervakantie van 2016 hebben we de draad opgepakt in Luik en zijn wij via de Via Mosana en de Via Monastica naar Vezelay gewandeld (600 km). De profielfoto is genomen op het moment dat wij op 1 september 2016 in Vezelay aankwamen. Dit jaar gaan we op 6 mei 2017 met trein en bus naar Vezelay en vertrekken wij op 7 mei richting Santiago de Compostela (Finistere). Nog zo'n 1800 km...... Op 7 augustus 2017 worden wij weer op ons werk verwacht.

• 13 Februari 2017 - 17:53

Anja :

Leuk

• 27 Maart 2017 - 16:14

Corné:

Hoi Anja en Wim, beste jongelui,
    Wij hebben jullie plannen voor Santiago van nabij 'geboren'
    zien worden. Een hele mooie uitdaging. Wij hebben er alle vertrouwen in
    dat het jullie, met jullie opgebouwde wandelervaring, gaat lukken wandelend Santiago te bereiken. 6/7 Mei is het dan zover ! Wij wensen jullie sukses met de laatste
    voorbereidingen en heel veel sukses straks als de voetjes aan het werk moeten.
    Dan is het gaan met die 'banaan'. Wij blijven jullie volgen.
    Groetjes Marianne en Corné

• 18 April 2017 - 11:07

Annemarie:

Maak geen kleine plannetjes, die missen magie
    Maak grote plannen, leg de lat hoog.
    (Daniel Burnham)